1. Firma
    Firma
  2. Oferta
    Oferta
  3. Serwerownie, Centrale Telefoniczne, Stacje Trafo
    Serwerownie, Centrale Telefoniczne, Stacje Trafo
  4. Aktualności
    Prasa o nas
  5. Referencje
    Referencje
  6. Galeria
    Galeria
  7. Do pobrania
    Do pobrania
  8. Kontakt
    Kontakt

    Zakład Produkcyjno-Usługowo-Handlowy Paweł Łukasiak i spółka Spółka Komandytowa ul. Niecała 7, 05-820 Piastów

    Spółka zarejestrowana jest przez Sąd Rejonowy dla Miasta Stołecznego Warszawy, XXI
    Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
    Nr KRS: 0000225461 NIP: 534-227-72-27 REGON: 015899374

    UWAGA

    Zapytania dotyczace wykonania podłóg poniesionych oraz zakupu akcesoriów podłogowych  prosimy kierować
    do Biura Projektowego w Warszawie na adres: biuro@lukasiak.com.pl


    Zapytania dotyczące wykonania zabudów systemowych (Kabiny sanitarne, boksy produkcyjne,
    wygrodzenia z siatki)
    oraz zapytania dotyczące szafek ubraniowych, blatów umylarkowych
    prosimy kierować na adres siedzimby firmy: zpuh@lukasiak.com.pl lub siedlecka@lukasiak.com.pl




    SIEDZIBA FIRMY BIURO PROJEKTOWO HANDLOWE
    ul. Niecała 7
    05-820 Piastów
    tel.
    22 723 74 82
    22 723 74 83

    fax
    22 723 49 93
    e-mail:
    zpuh@lukasiak.com.pl
                    
    Al. Jerozolimskie 157 lokal 3
    02-326 Warszawa
    tel.
    22  668 99 00
    22  668 95 05
    22  668 95 30

    fax
    22 668 96 06
    e-mail:
    biuro@lukasiak.com.pl


  9. Dla Architektów
    Dla Architektów

    Katalog ARCHISPACE ZPUH P. Łukasiak i s-ka Katalog z dostępnymi produktami oferowanymi przez ZPUH P. Łukasiak i s-ka, Spóka Komandytowa umieszczony na portalu dedykowanym architektom i projektantom.

     

    Poprzez dodanie wtyczki z portalu ArchiSpace do programu AutoCAD powstaje możliwość bezpośredniego importu wybranych elementów do projektów.

     

    Poniżej umieszczone są dane identyczne z zamieszczonymi na portalu ArchiSpace do pobrania bezpośrednio z naszej strony.

W uznaiu pozycji rynkowej Spółki ZPUH PAWEŁ ŁUKASIAK otrzymaliśmy zaproszenie do współpracy z pierwszym w Polsce portalem zajmujacym się szeroko rozumianą tematyką infrastruktury Data Center.

Oto treśc zaproszenia : " Nasz wortal zajmuje się szeroko rozumiana tematyką infrastruktury krytycznej serwerowni, a podłoga podniesiona jest jednym z ważnych składników tej infrastruktury. W naszej codziennej pracy widzimy, jak ważne jest prawidłowe zaprojektowanie i późniejsza właściwa eksploatacja podłogi i jednoćześnie jak mało osób, nawet z wykształceniem technicznym, zdaje sobie z tego faktu sprawę. W dobie powszechnej wirtualizacji pytanie o wagę kolejnego serwera, który ma być umieszczony w serwerowni, budzi zazwyczaj zdziwienie, ponieważ mało kto zdaje sobie sprawę, że podłoga także ma swoją wytrzymałość i nie można jej przekraczać.

W naszym kraju jak do tej pory nie było ani jednego serwisu  na odpowiednim poziomie poruszającego podobne tematy, postanowiliśmy podzielić się zdobytą wiedzą i doświadczeniem. Jeżeli posiada Pan materiały, które w przystępny sposób wyjaśniają zagadnienia doboru, projektowania i użytkowania podłóg podniesionych, to proponujemy ich opublikowanie w naszym wortalu w sekcji "Materiały".

Zaprszamy do lektury naszych artykułów :

http://dcserwis.pl/dzialy/infrastruktura

http://dcserwis.pl/white_papers/lukasiak/Pawel_Lukasiak_FINAL.pdf

02 października 2009

DATA CENTER FIRMY NASK

Nowe centrum NASK - firma wykonała projekty branżowe i była wykonawca prac budowlanych

 
2 października 2009 09:16 - Computerworld.pl - wersja elektroiczna
Wiesław Pawłowicz
 

Kolejne usługowe centrum danych NASK zostało oficjalnie otwarte 1 października praktycznie w centrum Warszawy przy ul. Rakowieckiej. Rakowiecka Data Center (RDC) jest zlokalizowane na terenie należącym do SGGW tuż przy stacji metra Pole Mokotowskie. Jest to trzeci tego typu obiekt tego operatora w Warszawie, a NASK jeszcze w tym roku planuje otwarcie podobnego centrum danych w Gdańsku, a później kolejnego w Krakowie.


Są to tzw. centra kolokacyjne, a więc NASK oferuje dzierżawę powierzchni w serwerowni wyposażonej w odpowiednią infrastrukturę zapewniającą wysoki poziom dostępności i bezpieczeństwa zainstalowanych serwerów oraz zestaw usług dodatkowych znajdujących się w ofercie operatora. Zainteresowana firma może skorzystać z infrastruktury instalując własne serwery w udostępnianych przez NASK szafach stelażowych lub wykorzystać własne szafy. Możliwe jest wynajęcie dowolnej powierzchni nawet 1U, całej szafy 42U, a także odseparowanych modułów o wielkości 1/2 lub 1/4 szafy.

Klasyczna architektura RDC

Nowe centrum danych NASK zostało zbudowane w istniejącym zmodernizowanym budynku według starych, klasycznych zasad projektowania tego typu obiektów. Zastosowano podniesioną podłogę oraz centralny system klimatyzacji doprowadzający zimne powietrze od dołu szaf.

Każda z szaf zainstalowanych w RDC ma liczniki pomiaru zużycia energii, a więc użytkownik wynajmujący cały stelaż może płacić za rzeczywiste, a nie nominalne zużycie mocy. NASK oferuje umowy SLA określające jakość świadczonych usług, które obejmują takie parametry, jak gwarancja dostępności usługi, czasu usunięcia awarii, dostępności urządzenia IP terminującego usługi w data center NASK, średniego opóźnienia oraz średnich strat pakietów.

RDC jest połączone z siecią NASK za pomocą dwóch niezależnych łączy światłowodowych do różnych węzłów sieci, a serwery mają dostęp do sieci Gigabit Ethernet.

Centrum danych jest wyposażone jest w redundantny system klimatyzacji precyzyjnej kontrolujący i utrzymujący stałą temperaturę 20°C i wilgotność 55%. Cztery obecnie zainstalowane klimatyzatory pracują w układzie N+1 zapewniając gotowość sprzętu nadmiarowego do użycia w przypadku awarii. RDC jest zasilane przez dwa niezależne transformatory i dwa zasilacze UPS z podwójną konwersją online.

Na styku RDC z siecią Internet, na życzenie klienta mogą zostać zaimplementowane mechanizmy ochrony i kontroli dostępu (Access Control List). Kolejny poziom zabezpieczeń polega na opcjonalnym zastosowaniu technologii dostępnych na poziomie przełącznika sieci lokalnej (Private VLAN) pozwalającej na separację ruchu kierowanego do urządzeń Klientów. Dodatkowo dla zapewnienia bezpieczeństwa zasobów posadowionych na maszynach w RDC,
NASK zapewnia zaporę firewall klasy operatorskiej, który pozwala na zminimalizowanie zagrożeń napływających od strony sieci zewnętrznej przez filtrowanie ruchu oraz opcjonalnie inne funkcje zabezpieczeń wymagane przez użytkownika, jak mechanizmy ochrony i kontroli dostępu ACS (Access Control List) lub przełączniki Private VLAN pozwalające na separację ruchu kierowanego.

Biznesowe kalkulacje

Jak mówią przedstawiciele NASK, inwestycja w RDC jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie polskich przedsiębiorstw usługami kolokacyjnymi. Lokalizacja tego ośrodka w centrum Warszawy ma oczywiście zalety i wady. RDC może być atrakcyjną ofertą dla użytkowników którzy chcą mieć łatwy i względnie szybki dostęp do centrum. Z drugiej strony należy się liczyć z wyższymi kosztami utrzymania. Jak przyznaje Tomasz Chlebowski, dyrektor NASK ds. sprzedaży, mogą one być wyższe o ok. 10%. Ale nie musi to mieć bezpośredniego odzwierciedlenia w cenach usług, które są kalkulowane i negocjowane zależnie od ich zestawu zamawianego przez użytkownika.

W tego typu usługowe centra danych inwestuje nie tylko NASK i w kraju powstaje ich coraz więcej. Z reguły są one wykorzystywane przez średnie przedsiębiorstwa, które unikają w ten sposób konieczności kosztownej inwestycji w infrastrukturę, która ma obsługiwać tylko kilka lub kilkanaście serwerów. Ale na korzystanie z takich usług decydują się też duże firmy. Kolokacyjne centra danych mogą służyć na przykład jako ośrodki zapasowe, a jedno z takich centrów NASK w warszawskim Ursusie zostało w całości wynajęte jednej firmie.

Raport z budowy

1. OBIEKT: Budynek Usługowo-Biurowy Telekomunikacji Polskiej S.A.
2. ADRES: Szczecin, al. Wyzwolenia 70
3. INWESTOR: Telekomunikacja Polska S.A. Zakład Telekomunikacji i Teletransmisji
4. PROJEKT: Pracownia Projektowa - architekt Grażyna Strojek, Szczecin
5. POWIERZCHNIA ZABUDOWY: 685,2 m2
6. MATERIAŁY: podłoga podniesiona ERAR SYSTEM typ ERA-01 s, ER-01s z aplikacjami
7. DOSTAWCA MATERIAŁÓW: ZPUH Paweł Łukasiak
8. GŁÓWNY WYKONAWCA: Przedsiębiorstwo Budowlane CIROKO Sp. z o.o. - Szczecin
9. PODWYKONAWCA: Zakład Produkcyjno-Usługowo-Handlowy Paweł Łukasiak z Piastowa.
10. OKRES REALIZACJI: listopad-grudzień 1999 r.

W  projekcie  nowo  budowanego,   flagowego  budynku Telekomunikacji Polskiej S.A. - Zakładu Radiokomunikacji w Szczecinie zdecydowano się na zastosowanie systemu podłogi podniesionej na jednej z kondygnacji. Inwestor znający zalety systemu podłogi podniesionej jako produktu (płyty podłogowe w wymiarach 600 x 600 mm są swobodnie układane na słupkach konstrukcji wsporczej), zaakceptował koncepcję projektantów, aby ze względu na duże zagęszczenie wszelkich instalacji zastosować takie rozwiązanie. Do tej pory było ono znane szeroko jako element wyposażenia central telefonicznych. W przestrzeni pod podłogą podniesioną umieszczono wszelkie instalacje prowadzone w budynku: klimatyzacji, sieci strukturalne, instalacje energetyczne.

Przypominając ideę stosowania podłóg podniesionych wspomnieć należy, iż główną ich zaletą jest to, iż w dowolnym miejscu i momencie płyty podłogowe są demontowane, a służby techniczne mogą w każdej chwili mieć nieograniczony dostęp do instalacji zgromadzonych w przestrzeni pod podłogą. Zadanie dostawy i montażu   podłogi zostało powierzone przez generalnego wykonawcę - P.B. CIROKO - specjalistycznej firmie będącej wiodącym dostawcą podłóg podniesionych dla całej branży telekomunikacyjnej w Polsce - firmie ZPUH Paweł Łukasiak i Ska z Piastowa. O wyborze tej firmy zadecydowały m.in.: profesjonalizm techniczny firmy, liczne realizacje w branży telekomunikacyjnej (ponad 135 zakończonych instalacji), korzystna oferta cenowa, doświadczenie poparte listami referencyjnymi. Na powierzchni 685 m2 ułożono podłogę podniesioną ERAR SYSTEM aż z trzema różnymi posadzkami: antyelektrostatyczną wykładziną TARKETT OPTIMA (207 m2 pomieszczenia korytarzy), antyelektrostatyczną   wykładziną   dywanową   BOLERO (pomieszczenia biurowe) oraz najtrudniejszą do wykonania i instalacji płytkami gresowymi 73 NEVADA na powierzchni 235 m2 (pomieszczenia obsługi klienta). Każdy z systemów podłogi ERAR SYSTEM został dostarczony po kompletacji według procedur jakości. Prace montażowe były prowadzone w szybkim tempie zgodnie z warunkami postawionymi przez inwestora. Montaż podłogi był prowadzony równolegle przez 2 brygady montażowe. Szczególnie istotne było prawidłowe zamocowanie stóp podłogi podniesionej. Zaproponowano przykręcanie każdej z około 2500 szt. stóp do podłoża, ze względu na przewidywaną dużą częstotliwość ruchu pieszego w pomieszczeniach i wysokość podniesienia podłogi (od 500 do 800 mm). Ze względu na wypełnienie przestrzeni pod podłogą wieloma instalacjami, konieczne było precyzyjne rozmieszczanie stóp podłogowych, aby ich posadowienie nie kolidowało z położonymi instalacjami. Jako uzupełnienie elementów podłogi zastosowano belki wsporcze do konstrukcji systemowej, dodatkowo stabilizując system podłogi podniesionej. Duża ilość pomieszczeń w części biurowej oraz korytarzy o skomplikowanych kształtach stała się wyzwaniem technicznym dla brygad monterskich, które włożyły wiele wysiłku i wykorzystały dużą wiedzę techniczną, aby zakończyć instalację w sposób zgodny ze sztuką i przyjętymi standardami. Inwestycję tę, według opinii dyr. Pawła Łukasiaka, firma ZPUH Paweł Łukasiak zalicza do grupy najciekawszych i zarazem najtrudniejszych do wykonania w branży i całej historii firmy. Szczególnie trudna była konieczność zastosowania trzech różnych wariantów wykończenia podłogi podniesionej (gresem, wykładziną dywanową oraz wykładziną PCW).

Raport z budowy przygotował Paweł Łukasiak - Dyrektor Generalny

Podłoga podniesiona - zarys techniczny
Paweł Łukasiak Z.P. U.H. "E.ŁUKASIAK"

Przykład podłogi z zastosowaniem płyt aluminiowych wentylowanych.

Rozwiązywanie problemów związanych z aranżacją wnętrz, w których znajduje się duża liczba instalacji technicznych, np. informatycznych, telekomunikacyjnych, energetycznych czy klimatyzacyjnych do niedawna nastręczało wiele trudności zarówno projektantom, jak i firmom wykonawczym. Pomimo iż technologia podestów podniesionych znana jest od lat, to wzrost zainteresowania tego typu rozwiązaniem daje się zauważyć w ostatnich 3-4 latach. Wraz ze wzrostem liczby nowo powstających budynków, modernizacji starych obiektów oraz przeprowadzanych inwestycji w telekomunikacji, energetyce, szkolnictwie i bankowości zwiększyły się obroty firm dostarczających systemów podłóg podniesionych.

Rynek tego rodzaju usług ma bardzo specyficzny charakter. Potencjalna nisza rynkowa jest szeroka, ponieważ możliwość zastosowania podłogi podniesionej istnieje wszędzie tam, gdzie pomieszczenia muszą spełniać wymogi funkcjonalności oraz są uzbrojone w szereg różnego rodzaju instalacji technicznych. Są to obiekty takie, jak:

 

  • pracownie komputerowe,
  • pomieszczenia nastawni,
  • serwerownie, dyspozytornie,
  • pomieszczenia techniczne w radiu, telewizji,
  • sale operacyjne banku, biura maklerskiego,
  • ośrodki obliczeniowe,
  • stacje transformatorowe,
  • laboratoria,
  • pomieszczenia biurowe,
  • centrale telefoniczne,
  • clean roomy.

 

Zastosowanie systemów podłóg podniesionych gwarantuje komfort, funkcjonalność (dostęp do instalacji w każdym miejscu podłogi, np. w celu konserwacji lub wymiany), oraz jest zasadne nawet przy ekstremalnych warunkach obciążenia. Systemy przystosowane są do przenoszenia zróżnicowanych obciążeń statycznych i dynamicznych. Pozwala to na obniżenie kosztów inwestycji, począwszy od skrócenia czasu realizacji obiektu, a na kosztach eksploatacji kończąc. Mając do wyboru tradycyjny system (beton i wylewane kanały na instalacje) oraz podłogę podwójną, zdecydowanie korzystniejszym rozwiązaniem jest ułożenie podłogi podniesionej. Inwestycja taka, przy założeniu że podłoga podniesiona jest instalowana na całej kondygnacji budynku lub w całym obiekcie, zwraca się najpoźniej po 8 latach użytkowania, a kilometry kabli, rur, przewodów energetycznych czy wentylacyjnych są ukryte w przestrzeni podpodłogowej.   

 

 
 

Rys. l. Schodki i uskoki w

systemie podłogi podniesionej.

Rys. 2. Pochylnia w systemie

podłogi podniesionej.

 

 

Dzięki rozwiązaniu, jakim jest podłoga podniesiona, inwestorzy uzyskują możliwość przygotowania powierzchni biurowej w tzw. systemie "open space", a następnie mogą dostosowywać powierzchnie do potrzeb i życzeń użytkowników, najemców (ustawianie ścianek działowych, podział pomieszczeń, itp.).

Zastosowanie podłogi podniesionej umożliwia zniwelowanie nierówności poziomych rzeczywistego podłoża i utworzenie idealnie poziomej posadzki. Modułowa budowa systemu pozwala na podnoszenie pojedynczych płyt w dowolnym miejscu podłogi bez konieczności ingerowania w położenie sąsiednich paneli.   

 

 

                   

Rys. 3. Sposób wykończenia           

podłogi podniesionej przy ścianie.            

Rys. 4. Łącze rozszerzalne przenoszące

ruchy podłoża do 35 mm, umieszczane

nad nacięciami dylatacyjnymi.

 

 

System podłogi podniesionej składa się z konstrukcji wsporczej, której zadaniem jest podniesienie podestu i jego stabilizacja, oraz z paneli podłogowych w module 600 x 600 mm. Stopy konstrukcji nośnej ustawiane są na podłodze rzeczywistej (w przypadku podłoża betonowego powinno ono być zabezpieczone farbą przeciwpyłową) i mocowane do niego za pomocą klej u lub kołków rozporowych - rozwiązanie częściej stosowane. Głowice stóp, na których opierają się płyty, wykonane są ze stali ocynkowanej lub w formie odlewu aluminiowego (w zależności od zastosowanego systemu). Stopy wykonane ze stali ocynkowanej przystosowane są do umocowania instalacji uziemiającej oraz do współpracy z konstrukcją wsporczą 40/40/2 i C 80/40/2 (z przeznaczeniem np. do rozdzielni NN i WN lub pod inne ciężkie urządzenia, np. serwery, baterie UPS). Stopy posiadają płynny skok nakrętki w zakresie ą 30 mm. Przy większych wysokościach podniesienia lub w przypadku pomieszczeń narażonych na duże obciążenia dynamiczne stosuje się belki rusztu, które podnoszą wytrzymałość i stabilność systemu, i wraz ze stopami tworzą rodzaj stelaża będącego podstawą pod płyty. Rozwiązania techniczne pozwalają podnieść podłogę podniesioną od 60 mm do ponad 2000 mm ponad podłoże właściwe.
Wybór rodzaju płyty podłogowej, a więc i systemu podłogi jest podyktowany warunkami, w jakich będzie pracować system, a są to obciążenia, przeznaczenie pomieszczenia, mikroklimat (temperatura, wilgotność) oraz intensywność ruchu panującego w obiekcie.

Gama dostępnych płyt jest szeroka, począwszy od paneli wiórowych (silnie sprasowana płyta wiórowa o gęstości 650-800 kg/m3),   aluminiowych,   stalowych,   poprzez   wapienne (anhydrytowe), na płytach z lekkiego betonu w galwanizowanej ramie stalowej kończąc. Płyty podłogowe dostępne są z różnymi aplikacjami wierzchnimi, np. PCW, antystatyczne, przewodzące, odporne na chemikalia, wykładzina dywanowa (naklejana na płytę lub układana w kwadratach 500 x 500 mm), laminat, gres, oraz płyty kamienne, np. klinkier, marmur, granit.

Panele najczęściej mają grubość od 30 do 45 mm, w zależności od rodzaju pokrycia wierzchniego oraz zastosowanej płyty. Ich waga waha się w granicach 10-20 kg natomiast nośność (dopuszczalne obciążenie) wynosi 15-32 kN/m2. Podłoga podniesiona wykańczana jest kątownikami aluminiowymi lub listwami z tworzywa w szerokiej gamie kolorów, a panele podłogowe docinane są w ten sposób, aby przestrzeń pomiędzy krawędzią płyty a ścianą boczną wynosiła nie więcej niż 0,5 cm. W pomieszczeniach o wysokim stopniu czystości, tzw. "clean room", podłogę wykorzystuje się do prowadzenia klimatyzacji w strefie podpodłogowej, a panele o zróżnicowanym stopniu perforacji zapewniają odpowiedni mikroklimat w pomieszczeniu. Akcesoria dostępne przy okazji instalowania podłogi podniesionej to schodki, pochylnie, wyjścia techniczne, skrzynki na różnego rodzaju przyłącza montowane w panelach, kratki wentylacyjne, płyty wentylacyjne - perforowane, rozszerzalne łączenia, system prowadzenia okablowania, przegrody przeciwpożarowe, przyssawki do podnoszenia paneli (nie należy używać innego rodzaju narzędzi, gdyż grozi to uszkodzeniem płyty, co w efekcie zakończy się jej wymianą ze względu na wysoką dokładność wykonania paneli i ich wzajemne pasowanie). W pomieszczeniach, gdzie dolny poziom drzwi wejściowych jest poniżej poziomu podłogi podwójnej, a wysokość podłogi wynosi H>400 mm, niezbędne jest, oprócz schodów lub pochylni, zastosowanie barierki ochronnej (wymóg Prawa Budowlanego).

Przy wyborze optymalnego systemu należy wziąć pod uwagę wiele czynników ważnych dla komfortu użytkownika, jak jakość i trwałość podłogi podniesionej, rodzaj i wielkość obciążeń. Ważne jest także tempo eksploatacji pomieszczenia, rodzaj instalacji podpodłogowych oraz funkcja obiektu. Oznacza to iż wszelkie założenia techniczne dotyczące instalacji podłogi podniesionej powinny być uwzględnione w projekcie i skonsultowane zarówno z inwestorem, jak i przyszłym użytkownikiem pomieszczenia. Przy tak szerokiej gamie systemów dostępnych na rynku zapraszamy do wyboru odpowiedniego rodzaju podłogi podniesionej, co nie sprawi trudności, a powinno zaspokoić wszelkie wymagania oraz preferencje.

1